Zasady funkcjonowania naszego obiektu Mhost Bronowice w trakcie epidemii COVID-19 w Polsce,
na podstawie wytycznych Ministerstwo Rozwoju w konsultacji z GIS, 28.04.2020
Celem wdrażanych procedur jest:
- Zwiększenie bezpieczeństwa i ochrony zdrowia dla pracowników (obsługi) gości obiektu Mhost Bronowice.
- Minimalizowanie ryzyka zakażenia gości oraz innych osób z zewnątrz.
- Ograniczenie liczby kontaktów na terenie obiektów w danym przedziale czasowym, w ramach zabezpieczenia przed ryzykiem zakażenia.
- Kompleksowe działanie dostosowane do etapu zaawansowania stanu epidemicznego.
Wytyczne zostały podzielone na trzy części:
- Zapewnienie bezpieczeństwa w obiekcie.
- Zapewnienie bezpieczeństwa pracownikom/obsłudze.
- Procedury postępowania w przypadku podejrzenia u gościa zakażenia koronawirusem.
Zapewnienie bezpieczeństwa w obiekcie hotelowym
- Umieściliśmy w widocznym miejscu przed wejściem do obiektu informacji o maksymalnej liczbie gości mogących jednocześnie przebywać w danej części obiektu.
- Umieściliśmy na terenie obiektu dozowniki z płynem do dezynfekcji rąk dostępne dla gości w holu głównym
- Zapewniliśmy maseczki ochronne.
- Wywiesiliśmy w pomieszczeniach sanitarnohigienicznych ogólnodostępnych instrukcji dot. mycia rąk,zdejmowania i zakładania rękawiczek, zdejmowania i zakładania maseczki, a przy dozownikach z płynem do dezynfekcji – instrukcji prawidłowej dezynfekcji rąk.
- Zapewniliśmy sprzęt i środki oraz monitorowanie codziennych prac porządkowych, ze szczególnym uwzględnieniem dezynfekowania powierzchni dotykowych - poręczy, klamek, włączników światła, uchwytów, poręczy krzeseł i powierzchni płaskich, w tym blatów w pomieszczeniach pracy.
- Przestrzegamy wymaganego dystansu przestrzennego między personelem a gośćmi (minimum 2 metry).
- Ustaliliśmy i kontrolujemy maksymalną liczbę gości w obiekcie.
- Wprowadziliśmy bezwzględny zakaz przebywania w obiekcie osób tam nie zakwaterowanych.
- Na bieżąco dezynfekujemy, ogólne toalety, windy, blat recepcyjny (po każdym gościu), klamki, poręcze, uchwyty, telefony, urządzenia w pomieszczeniach socjalnych oraz inne, często dotykane powierzchne.
- Precyzyjne dozujemy profesjonalne środki myjące.
- Ograniczyliśmy rutynowe sprzątanie pokoi, które odbywa się jedynie na życzenie gościa.
- Po każdym gościu sprzątamy pokój i prowadzimy dezynfekcję wszystkich powierzchni dotykowych (w tym oparcia krzeseł), sprzętu (np. piloty) i łazienki oraz gruntownie wietrzymy pomieszczenia.
- Personel sprzątający jest wyposażony i przestrzega używania maseczek oraz rękawiczek jednorazowych. Pościel i ręczniki pierzemy w temp. min 60 ºC z dodatkiem detergentu. Pranie i jego dostarczanie jest w reżimie sanitarnym.
- W miarę możliwości systematyczne wietrzymy wszystkie pomieszczenia obiektu.
- Wyznaczyliśmy i przygotowaliśmy (m.in. wyposażyliśmy w środki ochrony indywidualnej i płyn dezynfekujący) pomieszczenie, w którym będzie można czasowo odizolować osobę w przypadku stwierdzenia objawów chorobowych.
- Przygotowaliśmy i umieściliśmy w holu potrzebne numery telefonów do stacji sanitarnoepidemiologicznej, służb medycznych.
- Poinformowaliśmy wszystkich gości oraz potencjalnych gości obiektu o procedurach bezpieczeństwa zastosowanych w związku z wirusem COVID-19 w naszym obiekcie (informacja w pokojach oraz na stronie www).
Zapewnienie bezpieczeństwa obsłudze
- Zapewniamy bezpieczeństwo pracy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa (zachowanie odległości minimum 1,5 m).
- Wyposażyliśmy obsługę obiektu w środki ochrony indywidualnej w tym, maseczki, rękawiczki jednorazowe oraz środki do dezynfekcji rąk.
- Wprowadziliśmy zalecenia dla obsługi:
- Przed rozpoczęciem pracy, tuż po przyjściu do pracy obowiązkowo należy umyć ręce wodą z mydłem
- Nosić osłonę nosa i ust, ewentualnie przyłbicę oraz rękawice ochronne podczas wykonywania obowiązków
- Zachować bezpieczną odległość od rozmówcy i współpracowników (rekomendowane są 2 metry)
- Regularnie często i dokładnie myć ręce wodą z mydłem zgodnie z instrukcją znajdującą się przy umywalce i dezynfekować osuszone dłonie środkiem na bazie alkoholu (min. 60%)
- Podczas kaszlu i kichania zakryć usta i nos zgiętym łokciem lub chusteczką – jak najszybciej wyrzucić chusteczkę do zamkniętego kosza i umyć ręce
- Starać się nie dotykać dłońmi okolic twarzy, zwłaszcza ust, nosa i oczu
- Dołożyć wszelkich starań, aby stanowiska pracy były czyste i higieniczne, szczególnie po zakończonym dniu pracy.
- Regularnie (kilka razy w ciągu dnia) czyścić powierzchnie wspólne, z którymi stykają się goście, np. klamki drzwi wejściowych, poręcze, blaty, oparcia krzeseł.
- Unikać dojazdów do pracy środkami komunikacji publicznej, jeżeli istnieje taka możliwość
- Zapewniamy, w miarę możliwości, wietrzenie wszystkich pomieszczeń.
- Ograniczamy do niezbędnego minimum spotkania z zachowaniem rekomendowanych przez służby sanitarne odległości pomiędzy osobami (minimum 2 m); stosujemy również kontakt telefoniczny oraz mailowy.
- Przygotowaliśmy procedury postępowania na wypadek wystąpienia sytuacji podejrzenia zakażenia i skutecznego poinstruowania pracowników.
- Celem ograniczenia kontaktów międzyludzkich wykorzystujemy do komunikacji m.in. telefony, pocztę elektroniczną itp.
Procedury postępowania w przypadku podejrzenia u osoby/klienta zakażenia koronawirusem
- W przypadku stwierdzenia wyraźnych oznak choroby jak uporczywy kaszel, złe samopoczucie, trudności w oddychaniu, gość nie powinien zostać wpuszczona na teren obiektu. Powinien zostać poinstruowany o jak najszybszym zgłoszeniu się do najbliższego oddziału zakaźnego, celem konsultacji z lekarzem, poprzez udanie się tam transportem własnym lub powiadomienie 999 albo 112.
- Jeśli gość mieszka w obiekcie – czasowe odizolowanie go w dedykowanym pomieszczeniu, powiadomienie dyspozytora medycznego o podejrzeniu zakażenia i zgłoszenie incydentu do kierownictwa obiektu, co umożliwi obsłudze ustalenie obszaru, w którym poruszała się i przebywała osoba, przeprowadzenie rutynowego sprzątania, zgodnie z procedurami obiektu oraz zdezynfekowanie powierzchni dotykowych (klamki, poręcze, uchwyty itp.).
- Ustalenie listy pracowników oraz klientów (jeśli to możliwe) obecnych w tym samym czasie w części/częściach obiektu, w których przebywał klient i zalecenie stosowania się do wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego dostępnych na stronie gov.pl/web/koronawirus/ oraz gis.gov.pl odnoszących się do osób, które miały kontakt z zakażonym.
- Wstrzymanie przyjmowania gości, powiadomienie właściwej miejscowo powiatowej stacji sanitarnoepidemiologicznej i stosowanie się ściśle do w
- ydawanych instrukcji i poleceń.
Zwiększona liczba zakażeń to większe ryzyko zachorowania. Szczepienie jest najskuteczniejszą metodą wzmocnienia Twojej odporności – pozwala uniknąć zachorowania na COVID-19 lub łagodnie przejść koronawirusa.